
23 maj Międzynarodowa obsługa klienta – kilka złotych zasad | H&I Tekstile
Kto jeszcze chce mieć jak najbardziej satysfakcjonujące relacje z klientami? Jeśli chodzi o międzynarodową obsługę klienta, istnieje kilka złotych zasad, które mogą podnieść poziom sprzedaży. W H&I Tekstile budujemy długotrwałe relacje z klientami za granicą. Jednym z naszych głównych krajów docelowych są Niemcy, dlatego w praktyce stosujemy poniższe pomysły. Zobacz, jak łatwo możesz sprawić, by Twoja firma rozkwitła dzięki tym kilku pomysłom na płynną obsługę klienta międzynarodowego.
Twórz niezapomniane wrażenia dzięki międzynarodowej obsłudze klienta
Pod względem sprzedaży i dostępności produktów globalizacja jest właściwym sposobem, aby pomóc firmom w rozwoju na rynku. Nasi specjaliści z H&I Tekstile z pierwszej ręki rozumieją, jak ważne jest utrzymanie dobrych relacji z klientami. Zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę klientów międzynarodowych. Zaangażowanie ich, stworzenie bezpiecznej przestrzeni sprzedaży i utrzymanie dobrej gry może być trudne. Dlatego postanowiliśmy podzielić się tymi sztuczkami, które naszym zdaniem są kluczowe w tworzeniu długotrwałych relacji z klientami zagranicznymi:
1. Komunikuj się z międzynarodowymi klientami
Na pierwszy rzut oka może się to wydawać naturalną i niekoniecznie wyrafinowaną sztuczką. Jednak tak wielu z nas zapomina o prawidłowej komunikacji, podczas gdy komunikacja jest kluczem do każdego związku. Nie tylko powinieneś rozmawiać o swoim biznesie, ale także nauczyć się słuchać swoich klientów.
Jeśli chcesz zrozumieć potrzeby swoich międzynarodowych klientów, musisz skupić się na tym, co chcą Ci powiedzieć. Nie twórz rozbudowanych monologów. Bądź otwarty na rozmowy dwustronne. Aby znaleźć rozwiązanie dowolnego problemu, musisz zbadać, na czym naprawdę polega. Można to osiągnąć poprzez komunikację.
Ta sama złota zasada dotyczy Twoich pracowników. Podziel się wiedzą z działem sprzedaży, ucząc go, jak ważna jest właściwa komunikacja. Dobrze jest zachować taką strategię pracowniczą, która wymaga szybkich raportów, aby zapewnić zaspokojenie potrzeb konsumenta. Upewnij się, że zespół natychmiast odpowiada na wszystkie wiadomości i e-maile.
2. Uwzględnij potrzeby swoich klientów
Według współczesnych badań 68% klientów na całym świecie opuściło markę, ponieważ czuli, że firma o nich nie dba. Wydaje nam się, że może wystąpić problem z połączeniem między tymi firmami a ich klientami.
Zawsze warto wypróbować nowoczesne technologie i nowe sposoby kontaktu z klientami. Dlaczego nie stworzyć wyjątkowych kont w mediach społecznościowych? Dzięki częstym i angażującym postom możesz stworzyć sieć, w której Twoi klienci będą bardziej zainteresowani Twoimi produktami.
Zawsze upewnij się, że wszystkie Twoje działania online są najwyższej jakości. Nie chcesz zawieść klientów pustymi stronami, prawda?
3. Bądź o krok do przodu
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci byli zadowoleni, spróbuj przekroczyć ich oczekiwania. Klienci zwykle mają nadzieję na najlepsze, ale spodziewają się najgorszego. Zmień sposób, w jaki postrzegają swoje relacje z markami, obiecując mniej, ale dostarczając więcej.
Zaskocz swoich klientów w dobry sposób. Ta złota zasada międzynarodowej obsługi klienta odnosi się do ogólnego wrażenia, jakie ludzie odczuwają podczas współpracy z firmą. Spraw, by wracali, po prostu dając więcej.
Najlepsze firmy to te, które nieustannie się rozwijają i uczą. Międzynarodowi klienci z pewnością docenią dostarczanie nowych i lepszych rozwiązań codziennych problemów.
4. Zbierz opinie swoich klientów
Możesz pomyśleć, że w Twojej firmie wszystko jest idealne. Sprzedaż jest wysoka, nowe produkty podbijają rynek, konkurencję zostawiasz daleko w tyle. Czy jednak spojrzałeś na swoje przedsiębiorstwo z perspektywy klientów?
Pytanie klientów o opinie jest kluczowe, jeśli chcesz poznać prawdę o swojej firmie i produktach. Znaczenie dobrej jakości międzynarodowej obsługi klienta może polegać na ich opinii i ocenach.
Niezależnie od tego, czy otrzymasz komplement, czy skargę, zawsze bierz sobie do serca słowa swoich klientów. Wszystkie opinie mogą mieć znaczenie, jeśli chcesz, aby Twoja firma się rozwijała. Dlatego musisz słuchać swoich klientów, nawet jeśli uważasz, że Twoja praca jest znakomita.
5. Szanuj swoich klientów i ich czas
Cokolwiek robisz – rób to z szacunkiem. Używanie języka formalnego jest jedną z podstawowych zasad i dotyczy wszystkich Twoich klientów. Ale co ważniejsze, powinieneś także szanować czas swoich klientów w taki sam sposób, w jaki chcesz, aby szanowano Twój czas.
Badania pokazują, że prawie 70% klientów kończy rozmowę telefoniczną, gdy nie może skontaktować się z przedstawicielem firmy. Dlatego tak ważne jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta.
Poszanowanie czasu wiąże się również z wysyłaniem e-maili. Nigdy nie spiesz się ze swoimi klientami, jeśli potrzebują więcej czasu na odpowiedź. Cierpliwie czekaj i kontaktuj się z nimi tylko wtedy, gdy poczujesz, że sprawa staje się pilniejsza.
No Comments